nostress.reismee.nl

Met de boot richting Angkor Wat - Siem Reap

Na 8u dobberen langs houten hutjes, spelende kinderen in het water, visnetconstructies en drijvende dorpen komen we aan in Siem Reap; het stadje vlakbij de tempels van Angkor.
Naast ons zit een Engelse single mom met haar Cambodjaans adoptiezoontje die op een gegeven moment een kind toegestoken krijgt van een Cambodjaanse moeder “you already have 1, one more please?”.

Hier zijn we om de tempels in de omgeving te bezoeken en dus brengt onze tuk tuk ons eerst naar de gekendste tempel, al kunnen de buren Tha Prohm & Angkor Thom ons meer verbazen.

Net voor het regenseizoen is de warmte hier heel drukkend, de volgende 2 dagen Siem Reap geraken we niet veel verder dan het zwembad. Die tijd komt goed van pas om onze reis nog wat te organiseren (jawel daar kruipt toch wel werk in); onze reisplannen voor de laatste 2 maanden worden nog eens aangepast en we ruilen Laos in voor wat islandhopping.

Wijle weer weg….

(PS Benieuwd naar het bezoek van Steven bij Dr Fish? Check de video’s)

christel

in angkor Thom hebben wij dat oud mannetje tegengekomen dat op de cover van de Lonely Planet Camobdia staat. Grappig :)