nostress.reismee.nl

Afsluiten in Singapore

Het vervelende aan clichés is dat ze altijd blijken te kloppen. Ook die dus van die schone liedjes en de snel vliegende tijden....
8 maanden geleden begon ons avontuur en nu al bracht onze allerlaatste nachtbus ons naar Singapore. Verschillende keren keken we elkaar verdwaasd aan 'maa-aaf, we zijn bijna terug thuis!'.

Toen we het idee kregen om eens wat langer op reis te gaan duurde het een paar maanden vooraleer de knoop volledig werd doorgehakt. En eigenlijk begrijpen we nu niet meer zo goed waarom we ooit zo geaarzeld hebben; we zouden het direct opnieuw doen!
Al het nieuwe & vreemde dat onze zintuigen opzuigden en het feit dat we onszelf & elkaar zoveel beter leerden kennen maakten dit avontuur onbetaalbaar.
Een zalig zen-leven ook om alleen te doen wat we onszelf veplichtten hoewel het soms ook eens doorbijten was maar daar hebben we alleen maar van geleerd.
Mentaal keren we stinkendrijk terug, hopelijk kunnen we dit gevoel nog lang vasthouden.

Azië was de ideale bestemming na onze Latino-ontdekkingstocht.
Onze prijsuitreiking:

• De meest onvergetelijke: snorkelen met walvishaaien in Donsol - Filipijnen
  • De ideale relaxbestemming: picture perfect beach met veel snorkel- en duikmateriaal & heerlijke Pad Thai in Shark bay Kho Tao - Thailand
  • The all-in-one destination: la vie tropical & happy people in Palawan - Filipijnen
  • De meest intense: de cultuurshok in India - vooral dan Varanasi en de mega drukte in Delhi
  • De emotioneelste: het rode Khmerverhaal in Cambodja
  • De properste: Singapore
  • Het schoonste puur natuur plaatje: Annapurna basecamp Himalaya - Nepal & onder water tussen een school jackfish @ Borneo