nostress.reismee.nl

Glimlachende Cambodjanen & een gefrustreerde Italiaan (Koh Kong - Kampot - Rabbit island - Phnom Penh - Battambang)

Jupla weerom een grens over…

in Cambodja is het glimlachen naar de vrolijk vriendelijke mensen, genieten van hun kookkunsten & en dwalen door de tropisch landelijke landschappen. Vreemd gevoel te weten dat er in dit land niet lang voor onze geboorte (bij de ene dus al wa langer ;-)) nog miljoenen mensen gruwelijk werden gefolterd en afgemaakt door de Khmer Rouge.

Op aanbevelen van trotter Em pauzeerden we op Rabbit Island.
Naast weerom zalige luier & eetherinneringen lachen we nog altijd eens met onze Italiaanse bungalowbuur die wel eens konijntje wou spelen met zijn madam ginder op Rabbit Island.
De 1ste avond dachten we, volledig in Robinsonmodus, dat al dat gepiep en gewiebel van onze lamp kwam door 1 of ander junglebeest dat op onze hut kroop dus gaven we eens een stevige mep op onze rieten muur waarop een ferme Italiaanse kreet volgde. De volgende morgen schoot de Italian stallion in een furie tegen ons uit want “I was f*king! And then bem bem on the wall – why? Now joe gave mie a terrieble neight”. Hij dramde 10 minuten door over zijn vreselijke f*kervaring, ging klagen bij de familie van de guesthouse met als gevolg dat zijn madam hem de 2 volgende dagen negeerde voor zijn scene. Geen konijntjesgedoe meer dus voor onze driftkikker J