nostress.reismee.nl

Hemels Himalaya in Nepal

Nepal was werd voor ons een portie Himalaya met een snuifje cultuur.
Onze kuiten warmden we lichtjes op aan de tempels op Dubar Square & de grote stoepa in Kathmandu en daarna de bus op richting Pokhara aan de rand van het Himalayagebergte. Na weg te duiken voor rondvliegend kleurgeweld tijdens het Hindoeïstisch Holi festival begon het serieuze benenwerk.
Het geplande Annapurna circuit was ondergesneeuwd dus wij richting Annapurna Base Camp op 4130m: van rijstterassen & bamboobosjes door een stukje jungle, over een 10.000-tal treden (bah bah!) kwamen we terecht in winterwonderland waar we langs/op/onder lawines en bevroren watervallen kropen om uiteindelijk beloond te worden met een zicht op 1 van de hoogste toppen ter wereld. Wree scheune!
We stapten gelijk of we dynamiet in ons * hadden en klaarden de klus zo enkele dagen vroeger dan gepland. Net toen een onweer losbrak arriveerden we terug in de autowereld en wijle weg…

En nu even gedaan met al dat actief gedoe, wij drukken de pauzeknop in voor een paradijselijk strand want we hebben wel eens wat vakantie verdiend ;-)

Dany en Karine

Kim en Steven , jullie hebben NU zeer zeker een welverdiende vakantie verdiend , GENIET ervan ! ;-) . Ik volg jullie prachtige reis op de voet en ben telkens versteld van de pracht dat jullie tegenkomen , ongelooflijk ! Dank dat we ook mogen en kunnen genieten hiervan , dikke knuffel en vele groetekes , xxx

Anja

Geniet zeker maar van jullie paradijselijk strand en vooral van elkaar!!!! Jullie hebben al zoveel machtigs gezien, dat het de moeite zal zijn om even terug te blikken wat jullie al hebben gehad en te genieten van wat nog moet komen!!!!!