nostress.reismee.nl

Einde deel 1 met familiereünie in Parijs

Zuid-Amerika was voor ons het ene avontuur na het andere!
We hebben gezwommen tussen de zeeleeuwen & hamerhaaien, gefietst & geklommen op vulkanen, geslapen tussen tarantula’s in de jungle, gewandeld tussen de prachtigste landschappen vol bergen & gletsjers, genoten van de tango in Buenos Aires & de samba in Rio, onder de grond geweest in de mijnen van Potosi, sterren gekeken in de Atacama woestijn, gevlogen boven de Nazcalijnen, gefietst op de Death Road, gevaren op het Titicacameer en zoveel meer….
Het was dan ook moeilijk om eens onze top 6 (5 lukte echt niet ) op te maken, maar gezien we tijd hadden om er eens over na te denken wagen we toch een poging.
(om de volgorde finaal vast te leggen hebben we nog een 4tal maand bedenktijd nodig ;-))

1. De sproeiende walvissen naast onze boot bij Punta Arenas - Chili
2. De zon zien ondergaan in de oneindige zoutvlaktes van Uyuni – Bolivië
3. Het immense uitzicht op de gletsjerGrey vanop de Paso Gardner in Torres Del Paine – Chili (en eigenlijk ook alle andere fantastische landschappen in Patagonië)
4. De kaaimannen vlak naast ons bootje in de jungle Cuyabeno - Ecuador (toen een broekschijtmoment voor Kim- nu een fijne herinnering)
5. De wolken zien wegschuiven over de oude Incastad Machu Picchu vanop de Wayna Picchu - Peru
6. De overdonderende watervallen in Iguazu - Argentinië

We sloten ons eerste deel af met een heel gelukzalig gevoel. We beseffen waarschijnlijk nu nog niet half wat we allemaal hebben gezien en zullen hier nog lang met een glimlach aan terug denken.

Vooraleer we het 2dedeel van onze reis startten stopten we even in Parijs om onze familie in de armen te vallen. Het deed deugd om iedereen terug te zien en de kids eens goed te kunnen knuffelen maar ook wel een beetje vreemd om met onze “niet-reisoutfit” langs de Seine te stappen met meer dan gewoon ons 2-tjes.

Het weerzien was kort want wij willen nog even de andere kant van de wereld zien en vliegen door naar Delhi, een chaotisch kiekenkot waar we nu vooral eerst proberen te ont-jetlaggen...

Nick & Leen

mmmmm Dulce de Leche! mercikes :)