nostress.reismee.nl

Een droomwereld rond de Chileense grens: Salar Uyuni & Zuid Lipez - San Pedro de Atacama

De 3-daagse tocht van Uyuni (Bolivië) richting Chili overdonderde ons met de schoonste omgeving ooit gezien: van oneindig wit uitgestrekte zoutvlakten met een eenzaam eilandje vol reuzengrote cactussen naar woestijnlandschappen bestrooid met vulkanen, lagunes in alle kleuren vol flamingo’s, rotsformaties en geisers. Het leek soms wel alsof we op een andere planeet zaten. Een unieke belevenis inclusief een overnachting in een zouthotel met een leutige compagnie - leve de droge Britse humor!

In het Chileense San Pedro de Atacama, ten midden van de droogste woestijn ter wereld, konden we eindelijk onze campingaankopen eens van de rugzak halen. Een tentje naast het zwembad met bbq werd ons nestje voor enkele dagen. Van hieruit hebben we de zonsondergang in de maanvallei & de sterrenhemel bewonderd. Hoewel Chili budgettair piekt smaakt dit naar meer!

Maar eerst eens steak & wijn gaan proeven bij de Argentijnse buren …

kim

San Pedro !!!! Tis daar zu scheune !!!!
Chili is een ongelooflijk PRACHTIG land !
Dus ik zou zeggen trek snel die rugzak aan en ga nog meer van dat moois ontdekken.

Alain

begin hier serieus goesting te krijgen in Chili. Geniet er maar van, Mol

Imely

San Pedro de atacama is gewoon de hemel op aarde!!! Waw, wat vond ik het daar super super super super mooi en gezellig. Ik ben letterlijk aan het watertanden......
Blij te lezen dat jullie er zo van genieten.
Vele groetjes

nini la heyne

lap, weeral eten! het valt toch echt wel op hoor mannen, eten en drinken! ik dacht dat jullie sobere mensen waren, maar 'k heb me weer eens vergist!!

nini la heyne

a ja, en dat eten betalen? moet ook niet meer zeker? de zogenoemde buren hebben toch genoeg in huis?!