nostress.reismee.nl

In de zandbak spelen van Pisco-Paracas-Huacachina-Nazca

Vanuit de drukte in Lima kwamen we terecht in de “doodse” omgeving van Pisco. Dit stadje werd in 2007 verwoest door een aardbeving  wat toch wel een vreemd sfeertje gaf.
 Van hieruit deden we nog een kleine “galapagos stuiptrekking” naar de Ballestas eilanden, ofterwel enkele rotsformaties in zee boordevol pelikanen, pinguins (juij, want hier kwamen we voor!), andere vogels en jawel…ook de welriekende zeeleeuwen waren present.  Ongelofelijk hoeveel vogels er zich verzamelden op de rotsen; het zicht was indrukwekkend – de geur bedwelmend.

Daarna stond een eerste kennismaking met de zandbak van Peru op het programma. In Paracas  zagen we zowel woestijnpanorama’s als indrukwekkende kliffen met beneden surfende dolfijnen tussen de golven…

’s Avonds reden we met onze Pisco-gastvrouw Maritere, tevens een geslepen zakenvrouw die goed boert dankzij de toeristen, richting Huacachina.  Pas toen de zon ‘s anderdaags weer op was ontdekten we de lagune waarin we waren terechtgekomen.  Schoon!
Na wat geluilekker aan het zwembad van de buren kropen we de buggy in voor een toertje in de kilometerslange uitgestrekte zandduinen.  Prachtige uitzichten en kriebels in de buik van de topsnelheden & de afdalingen die deze 4-wieler presteerde.  Nog meer kriebels kregen we met een plank onder ons lijf om de torenhoge & steile duinen af te schuiven.

Met een voldaan gevoel trokken we door nog meer schone zandtaferelen richting Nazca, bekend van “de Nazca lijnen”.  In de pre-Incatijd maakten men tekeningen in de woestijnvlaktes ter ere van de goden, dit is alleszins 1 vd meest geloofwaardige theoriën.  Met een kleine cessna vlogen we boven de verschillende lijnen op zoek naar de gekende symbolen.  Een unieke ervaring zo’n vlucht!  Steven kreeg er klamme handjes van en onze stoere Engelse medepassagier offerde spontaan wat maaginhoud.

Gepakt en gezakt klaar voor een nachtelijke bustrip naar ons volgend station: Arequipa.

nick

in arequipa weet ik een goei kliniekske om uwen darmflora terug wat op te krieken :)

nichtjen Nathalie

hey mannekes! wist ik veel dat jullie een blog hadden! Gelukkig heeft nichtjen Christel mij op weg gezet. 't Is algemeen geweten hé dat ik steeds met de volgende trein achterkom :-)
Super die verhalen van jullie! Hey S, ik heb de kids wijsgemaakt dat je die krokodil van zes meter een boenk op zijn neus hebt gegeven. Vanaf heden is Spiderman oldschool man, nonkel Steven is nu de superheld :-)
Ciaokes vriendjes, CU later alligator.
Vele groetjes van nichtjen en co

Sylvie

Hiii Kim en Steven!

Na lang zoeken, kan ik jullie nu ook volgen :D
Jullie zijn echt twee gekkerds :p Zo een zotte toeren :p
Het is wel echt FENOMENAAL en super wat jullie al gedaan hebben! :D Jullie stralen allebei :D

Ik vind het super leuk dat wij jullie via de blog kunnen volgen en toch ook zo een beetje van de wereld ontdekken :p

Hier alleszins niet veel soeps :p Koud en grijs, met de leuke werkdagen en vele leuke files - een koning Albert die het nieuws haalt met een operatie aan de neus en een nog steeds wankelende Di Rupo aan zijn welbefaamde onderhandelingstafel :p

Geniet er nog ENORMMMMM van :D Ik kijk uit naar het volgende verhaal en foto's!

Dikke smakkerd! Sylvie (je weet wel é van Tante Diane :p )

tante nini en roger

kim en steven, vergeet niet aan ons te denken hé, er zijn nog mensen die het land moeten rechthouden en uw loon verzekeren!!
liefs en tot later