nostress.reismee.nl

Van Cuenca naar Peru: Mancora - Lima

Na Galapagos zijn we doorgetrokken richting Cuenca, een klein koloniaal stadje ten Zuiden van Ecuador. We kwamen er aan op de vooravond van een belangrijke nationale feestdag die de onafhankelijkheid van Cuenca herdacht. Reden voor enkele dagen volksfeest met straattheater, muziekbandjes en kraampjes, zoiets als de Gentse feesten eigenlijk maar dan zonder de vlasmarkt & Irish coffees.

Twee dagen later trokken we nog verder weg van de evenaar, richting Peru. Onze reisgidsen & het “www” alarmeerden de moeilijkste Zuid-Amerikaanse grensovergang. Maar “wel prepeird, zijn we er vele weird” & zo walsten we met de CIFA bus over de grens, van het ene migratiekantoor naar het andere voor wat gestempel en wat paperasserij. Mission vlotjes accomplished!
Een lange reisdag bracht ons naar het surfmekka van Peru; Mancora. Tijd om eens een paar dagen uit te rusten.Veel valt er hierover dan ook niet te vertellen: zon, zee, strand, coctails en lekker eten.

Na enkele dagen rust kropen we gisteren weer in de startblokken om verder op avontuur te gaan in het zuiden van Peru. Een 18u durende bustrit (leve Bingo, de filmmarathon & luxezetels) bracht ons alvast tot in de drukke stadsjungle Lima, met zo'n 9 miljoen inwoners.

We pakken onze rugzak hier niet helemaal uit want het kriebelt teveel om de pracht van dit Inca & lamaland echt te gaan ontdekken!