nostress.reismee.nl

Galapagos

Het was een 'beestig' weekje Galapagos!

Bij aankomst op de luchthaven werden we opgewacht door onze gids voor een 5-daagse luxecruise tussen verschillende eilanden. Lang leve last minute deals!
We deelden de 'Daphne yacht' met 12 Italianen (Sean Connery + Billy Turf & co en de ik-zit-liever-op-de-boot-sigaretten-te-roken-dan-beestjes-te-zien smoorwijven), en gelukkig ook 2 Amerikanen (David & Sally van Minnesota, onze vaste tafelgenoten).
Onze maag & darmen werden 3-maal daags gevuld met een heerlijk buffet, bij siëstatijd lagen we uitgestrekt op het zonnedek... het­ leven gelijk een sjeik ofzo.

We zouden bijna vergeten dat we eigenlijk Darwin achterna gingen, op zoek naar beestjes.
Ter land, ter zee & in de lucht zagen (en roken!) we zeeleeuwen, schildpadden, leguanen, zeeleeuwen, blauwvoetvogels, haaien, zeeleeuwen, 1 eenzame pinguïn, fregatvogels, pelikanen, albatrossen, zeeleeuwen, dolfijnen, krabben, flamingo's... Oh ja, al gezegd dat er ook zeeleeuwen waren? Overal! ‘t Lijkt hier wel een zeeleeuweninvasie, tot op de zitbanken aan wal. De boten worden zelfs met prikkeldraad afgeschermd voor deze 'burpende' stinkerds.

Vooral de onderwaterwereld maakte een diepe indruk. Al snorkelend maakten we kennis met verschillende haaien: galapagoshaaien, black tip haaien, witte rifhaaien. Bij onze eerste snorkeltocht in een kleine baai schrok onze gids nog meer dan wij 'Peligroso señor guia?' - 'I don't know, we came for the sea lions. These sharks are from the deep sea!'. Gelukkig waren ze of vegetarisch, of hadden ze net gegeten... Ook schildpadden, families kleurrijke vissen, reuzeroggen, een slang en uiteraard zeeleeuwen zwommen sierlijk onder ons door.

Na de cruise 'vlogen' we over het water met onze walibi-wildwater-speedboot richting San Cristobal - punto Moreno, een relaxed kustdorpje met 'Puiveldse / Klein-Snoase' dimensies. Wat een verschil met de stadsjungle in Quito waar je s'avonds niet kon buitenkomen.

We konden Galapagos niet afsluiten zonder de dierenwereld op diepte te verkennen. Twee maal bonden we de persluchtflessen aan en doken rond Kicker rock (waarvoor sorry aan de mama's!).
Hier zagen we voor het eerst de hamerhaai met zijn heel maffe kop en de octopus, samen met hun vele vriendjes.

We duwden nog een lokale ceviche in onze, ondertussen door diarree gekuiste, darmen.
Na een welverdiend rustdagje sluiten we nu ons Galapagos hoofdstuk af met een voldaan gevoel.

Hasta la vista!

Mireille en co.

waauw beestig leuk zou ik zeggen,wij hebben ook veel beestjes gezien vorig weekend zenne......nee nee geen uistapje naar de zoo .....Diony is 18 geworden !!!!ja klein feestje he pffff haha grtjs dikke kus xxx

Anja

Hey, het blijft leuk om af en toe te horen en zien waar jullie zitten!!! Tof jong!!!! Grtjs

elke, kenny en kleine sem

hey,
amai zalige foto's, zo super om te zien
geniet er verder nog maar wa van he, echt leuk dat we jullie zo een beetje kunnen volgen he.

greetz elke, kenny en kleine sem

karin

Jullie zien er echt SUPERGELUKKIG uit!!!
jaloers op al die beestjesfoto's!!!
zoenen

kim

scheune scheune scheune!!!!!! precies wel veel biestjes dare :-)