nostress.reismee.nl

Mountainbike 2daagse Cotopaxi & Quilotoa

Moe maar voldaan met 65tal kilometer (ofterwel +/- 8u) in de mountainbike benen....
Onze paradijselijke fietstocht startte op 4500m: op de flank van de hoogste actieve vulkaan ter wereld - Cotopaxi. Met wat cocabladen achter de kiezen tegen hoogteziektebolden we door wonderlijke landschappen met zicht op andere vulkanen, wilde paarden, beekjes, Paramo gewassen... Dit alles met enkel het geluid van de wind in de oren.
In de late namiddag bracht onze energieke gids Diego ons met de jeep naar Quilotoa, waar we konden genieten van het lokale dorpsleven aan de rand van het kratermeer.

Op fietsdag 2 verkenden we de omgeving van Quilotoa, al rollend op een bergroute bergop / bergaf, enkel op zand & keien.
Onderweg zagen we het Ecuadoraanse bergleven met wuivende kinderen langs ons heen.
In de laatste 5 km zaten nog de venijnigste hellingen. Uiteindelijk kwamen we hijgend aan de finish. De ronde van Vlaanderen was hier niks tegen! (de trappistjes op de kluisberg niet meegerekend)

PS merci al voor de leuke reacties. Tof om soms ook iets van jullie te horen!