nostress.reismee.nl

Het Amazonewoud: Cuyabeno

Net terug van enkele dagen mighty jungle!

Een 10tal uren busrit richting Colombiaanse grens en 3u kano bracht ons diep in het Amazonewoud: het Cuyabeno reservaat. We verbleven er in Sanoma lodge - de natuurlijke habitat van tarantula's die er smulden van de kakkerlakken (ieejeuuw!). Deze harige 8-potigen waren overal: in de keuken, op het gangpad, zelfs in de slaapkamer.

Het was er ongerept avontuur: Zodra de zon onder was zochten we met de kano naar kaaimannen, waarvan de ogen oplichtten zodra onze zaklamp hun richting uitging. Een aantal keer gingen we er langs liggen met ons bootje. De kaaimannen bleven steeds geruisloos naast ons liggen. Maar die laatste (6meter lange!) slierde toch even mee toen we met de boot vertrokken. (Weer een blauwe angstneep in Stevens' arm erbij....) Ook de Anaconda zoektocht & piranha vangst was de moeite. Terwijl Steven zich ontpopte tot een echte Indiana Jones (met Tarantula op de hand, aap rond de nek, plonsje tussen de piranhas & de kaaimannen, nachtelijk junglezoektochtje) weet Kim nu met zekerheid dat spinnen en jungle reptielen nooit haar favoriete huisdieren zullen worden .

En toch was het een onvergetelijke superervaring voor allebei!

De bus, met Jean-Claude Vandamme op groot scherm, bracht ons terug in Quito. Dagje recuup nu om de stinkende Jungle outfit te wassen & te verhuizen naar het supergezellige Casona De Mario. Morgen de fiets op, maar later meer daarover....

PS Nil, kben al helemaal in de ban van Joe Speedboot! Las hier net, zeeer toevallig, in het gastenboek het heel toepasselijk citaat:

'Hij ervoer duizelig geluk - niemand wist waar hij was,
het leven kon alle kanten op,
er waren evenveel mogelijkheden als combinaties op een fruitautomaat,
en elke richting die hij koos was de goede
want de machine stond op geven!'

Cool

De Donder Linda

Hoy Kim en Steven
Vind het super wat jullie doen,beetje angstaanjagend met die wilde beesten,maar toch petje af dat jullie dat doen,Steven zal er wel een blauwe arm aan over gehouden hebben zeker?wens jullie verder nog een super goeie reis en denk er aan ik hou me met u moeder en vader wel bezig zo veel we kunnen,u pa heeft al de sirtaki gedanst en morgen gaan we eens lekker eten,vervelen doen ze hun niet hoor!Groetjes ook aan steven

Melissa

Aj neen, HORROR zeg met die spinnen! En ik die bij vlagen nog efkes jaloers zou geweest zijn op jullie grote avontuur. T is volledig over ;-)
Geniet er maar van, dit vergeet je van je leven niet meer!

marie-jeanne

wat is da allemaal,ja Kim nu ga je toch gene schrik nie meer hebben van Dokus hé.
Jules zal ook nogal kijken als hij dat ga zien!
dit vergeet je nooit meer!ook groetjes aan stoere steven.
goede reis verder.
pa&ma

tante Annie

Hey Kim en Steven,
Dat ziet er daar helemaal in orde uit in het amazonewoud, mocht je nog zo'n kaaimanneken tegenkomen zou je dat niet willen meebrengen want moemoe wil een nieuw sakosken voor hare nieuwjaar en misschien zo'n klein aapken om aan te hangen dan zeggen we dat het enen is van kipling!
Wees toch maar voorzichtig en ik zou er niet tussen zwemmen, want met die mannen weet je maar nooit!
Vele groetjes xxx

karin

jullie zien er echt superontspannen uit! het geluk straalt er van!! dikke zoen

Nil

Aha! Blij dat je geniet van het boek Kim! Het ziet eruit alsof het goed gaat ginderachter... kom nu pas voor het eerst op jullie blog. Nog steeds geen internet in mijn nieuwe stulp vandaar dat het zo stil was aan mijne kant! Geniet er van hé mannekes! Ik beloof dat ik het vanaf nu van iets korter bij opvolg!

ps kimmie, ik heb mijn haar laten knippen. Bij ne goeie kapper! Het is echt kort! 2 druppels water drew barrymore zeggen de mensen!!!